BEŞİKTAŞ'IN YENİ PORTEKİZ'LİLERİ

Beşiktaş'ın yeni transferleri hakkında iki satır da olsa karalamadan geçmeyelim dedim. Öncelikle Simao'dan başlamak istiyorum, çünkü bence diğer iki transfer farklı, o farklı düşünülmeli.

Barcelona'dan beri yakından takip ettiğim bir futbolcu, "iyi halt becerdim" anlamında söylemiyorum yanlış anlaşılmasın, adam o günlerden beri futbol piyasasının zirvesinden hiç düşmedi zaten. Herkes gibi bende takipteydim diyorum yani:) Yeteneklerinin yanında işin en güzel tarafı mükemmel bir takım oyuncusu olması. Şu an 31 yaşında, yani 2-3 sene daha üst seviyede hizmet edebilir. Kariyeri boyunca hemen hemen hiç sakatlanmamış bu adamı da sakatlamayı becermezlerse, en az Kewell'ın Galatasaray'a verdiği katkı kadar verecektir. Üç isim içinde en güzeli onun adını duymak. Beşiktaş'ın Kewell'ı!

Esas oğlanı konuştuktan sonra şimdi diğer ikisine geçelim. İlki Hugo Almeida... 1.90'ın üzerinde boyuyla, iri kıyım santrafor modeli. Son 4 yıldır Werder Bremen'deki performansıyla ön plana çıkmış, öncesi boşluk. Zaten adam da 26 yaşında. Efsanevi ön libero Matías Jesús Almeyda 'nın soyadını taşıması nedeniyle olmuştu ilk dikkatimi çekişi. Werder'de pek çok maçını izledim daha sonra.. Muhteşem ikili Klasnic-Klose'nin Werder'den kopuşuna rastlar ilk çıkışı. Fiziğine göre çok ağır sayılmaz. Bizim Mehmet Batdal'ın yanında Usain Bolt denebilir hatta. Son vuruşları da vasatın üzeri, Guiza faciası da yaşanmaz yani. Kötü transfer değil ama Bobo'dan kaç gömlek üstün derseniz, "ne gömleği?" derim "Bobo azda olsa ağır basıyor!" En büyük artısı şu: Ligimizde fizikli santraforların başarısı ortada.

Yıllardır Tanju gibi, Serkan Aykut gibi, adamlarla oynaya oynaya, itmeye kakmaya alışmış, bir saniye kaçırsa gol yiyeceğini bildiğinden, zor kullanarak, arada oyun kurallarını esneterekte olsa, rakibi gücüyle bezdirerek kaleden uzak tutmaya alışmış stoperlerimiz böyle kendileri gibi uzun ve güçlü adamlar karşısında çok zorlanıyorlar. Bu bağlamda Bobo'dan bir adım öne çıkacaktır Almeida. İkinci yarı 7-8 gol atacaktır diye tahmin ediyorum.

Son adamımız kiralık Fernandes'i ise hemen hemen hiç tanımıyorum. 24 yaşında ve Beşiktaş'taki kariyerinin 4. kiralanması olacak! Bu normal bir durum değil. Demekki bildiğimiz "çok yetenekli ama ah bi de kafayı verse" cilerden o da. İlerde Almeida(Bobo), arkasında Guti, kanatlarda Quaresma ve Simao, içteki ikiliden birinin de Ernst olacağını varsayarsak, Fernandes'in yabancı kontenjanında yarışacağı birinci adam Hilbert! Ekrem'in ve Rıdvan'ın son durumunu bilmiyorum, nasıl dönecekleri çok önemli ama bence Hilbert ilk yarıda BJK'nın en iyi oyuncusuydu. Lig ilerledikçe Fernandes'in yedek oturma ihtimali çok yüksek.

Yorumlar

  1. Simao ile ilgili çok güzel bir tespitte bulunmuşsun Hakan gerçekente Beşiktaş'ın Kewell'ı olacaktır. Almeida Bundesliga'nın sıradan golcülerinden biridir ve gol krallığı sıralamasında hiçbir zaman listede görmedim kendisini ancak Porto'da oynarken İnter'e attığı bir frikik golü varki o da jeneriklerde yayınlanıyor zaten. Fernandes ise en gereksiz transfer. Necip, Ernst, Aurelio varken 4. bir oyuncu hemde kiralık olarak çok gereksiz bir transfer. Ernst, Quaresma, Guti, Almedia, Simao zaten etti 5. Şu an için 6. aday bana görede Hilbert. Bir de bu takıma Sivok gelecek onuda hesaba katmak gerek. Fernandes'i tribünde çekirdek yerken görmek beni şaşırtmaz doğrusu :)

    YanıtlaSil
  2. Simao Beşiktaş'ın Kewell'ı olabilcekmi bakalım.
    En az Delgado kadar katkı sağlansın yeter.

    Almedia en az Bobo kadar katkı sağlasın Beşiktaş'a o da yeter.

    Fernandesmidir nedir onu hiç izlemedim desem yeridir. Bakalım görücez Şansal'ın dediği gibi 17'de 17 yapabilcekmi Beşiktaş.

    YanıtlaSil
  3. *DaddyCool:Göbekte Toraman-Ersan ikilisini bozacağını düşünmüyorum.Sivok'ta yedek oturacak yani.Sağ bek alternatiflerinden Rıdvan'ı bir kalemde silivermesine ise hiç anlam veremedim.

    *Mustafa:17 de 17 mi?:) Mümkün değil!

    YanıtlaSil
  4. Ya şu durumda göbekteki ikiliyi bozması pek mümkün değil tabi ama sağlam bir sivok= toraman+ersan eder. Sağ bekte ise Rıdvan'ın ayağı kırıldıktan sonra nasıl döneceği önemli. Bence oradaki 3. alternatif konumunda. Ekrem'i dener orada Hilbert'in yedeği olarak.
    Beşiktaş'ın 17'de 17 yapması mümkün değil. Çünkü Shuster'de modern futbol oynatma çabasında. Bu gelen oyuncular elbetteki bir ivme kazandıracaktır ama bu ivme ancak Beşiktaş'ı ilk 4'ün içine sokabilir. Beşiktaş'ı asıl gelecek sene izlemek gerek. Çünkü önümüzdeki yarım sezonda bu takım sisteme adapte olup oturacak, transfer takıma ve ülkeye alışacak daha da önemlisi kasaplarla dolu lige alışacak. Ama yönetimin yaptığı hamleler çok doğru. Bizim Rijkaard'a sunamadığımız imkanları Demirören Shuster'e sonuna kadar sundu.

    YanıtlaSil
  5. 17de 17 yapamaz tabiki.
    Barcelona bile yapamıyor :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI