ANDRE MORİTZ


Seviyorum ben bu adamı...

Kayserispor ile yolları ayırdı ama Türkiye'den kopamadı yine. Önümüzdeki sezon Mersin İdman Yurdu forması giyecek.

2007 yılında 21 yaşındaki genç bir Brezilyalı olarak geldiği Kasımpaşa'da bir anda tüm dikkatleri üzerine çekmişti. Hemen her Brezilyalı gibi çok iyi olan top tekniği ve ortalamanın çok üzerindeki oyun zekası ile 3 sezon kaldığı Kasımpaşa'da ismini tüm Türk futbolseverlere ezberletti. Takımı 1.lige düştü, ayrılmadı ve ertesi sene tekrar süper lige çıkmasında başrolü oynadı. Kasımpaşa'daki son sezonunda sakatlık belasından bir türlü kurtulamayınca Yılmaz Vural zorda olsa ondan vazgeçti ve geçen sezonu Kayserispor'da tamamladı. Ben Cangele ile birlikte hücumda anormal işler yapabileceklerini hayal ediyordum ama maalesef kader yine ağlarını ördü ve ikisi de sakatlıktan kafasını kaldıramadı.

Önümüzdeki sezon ligin yeni takımı Mersin İdman Yurdun'da izleyeceğiz onu. Mersin, yeni çıkan takımların en bilinen hatasını tekrarlayarak, tam bir toplama takım kurdu. Performansları soru işareti ama ben, yine bir sakatlık belasına bulaşmazsa Moritz'in, Kasımpaşa'daki ilk yıllarında oynadığı futbolun da üzerine çıkacağına inanıyorum.

Yıllarca Türkiye'de kalıp 3 kelimeden fazla Türkçe öğrenmeyen/öğrenemeyen kalın kafalı futbolcuların aksine çok kısa zamanda (ilk yılında) Türkçe öğrenmişti. Şu an 4 yıl geçti ve mükemmel bir Türkçe'si var. Röportajlarda çok akıcı bir şekilde Türkçe konuşuyor. Zaten oldum olası farklı bir ülkede çalışacak olup, yıllarca orada zaman geçirecek olmasına rağmen sanki bir yerine zararı olacakmış gibi o ülkenin dilini öğrenmeye zahmet etmeyen adamları bir türlü anlayamıyorum. Antreman yapıp futbol oynamak dışında hiçbir becerisi olmayan, boş zamanlarını barlarda değerlendiren, tek hobisi playstation oynamak olan kof "topçu"lardan değil yani Moritz.

Ne de güzel söylemiş eski teknik direktör Cesar Luis Menotti; "Sadece futboldan anlayan futboldan da anlamaz!"

Moritz dilimizi öğrenmek dışında, kültürümüze de çok alışmış görünüyor. Survivor muhabbeti yapıyor, Beyaz Show izliyor, annesine Türk çayı demlemeyi öğretiyor  :)

Moritz'in Twitter hesabından bazı hoş tweetleri:

Yorumlar

  1. Türkçe ögrenmeyen futbolcular bence kaskafalılıktan değil , ya tembellikten yada milliyetçiliğinden ötürü konuşmuyor. Daum'un Türkçe ögrenememesi gibi bi durum olamaz herhalde ama hiç Türkçe konuştugunu görmedim. :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Tamam işte bende onu diyorum. Tembellikten veya milliyetçilikten bir yabancı dili öğrenmemek/konuşmamak tam bir kaz kafalılık bence!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI