HAYATIMIN FİLMLERİ #33.First Blood#


33. First Blood (1982)
Yönetmen: Ted Kotcheff
Oyuncular: Sylvester Stallone , Brian Dennehy , Richard Crenna
Imdb notu: 7.5

Veee işte benim jenerasyonun en büyük kahramanının hikayesinde sıra...
Çocuk akılla, kafaya annenin toz bezlerinden en kırmızısını bağlayıp, sokaklarda o duvardan bu ağaca az zıplamadık, ağızda tahta bıçakla, Rambo'yum ben diye!
Süpermen, Örümcek adam tanımam ben. John Rambo'yu bilirim.
Aslında sadece benim değil tüm sinema sektörünün, çizgi romandan gelenler de dahil, yarattığı en büyük kahramanının hikayesi bu film ile başlar.


Sonradan kaçınılmaz şekilde gelen devam filmleri ise bana aynı tadı vermez. Onlarda işin b.ku çıkmıştır çünkü. "Rambo'yum ulan ben" diye dalar onlarda. Artık piyada Rambo bıçağı diye birşey vardır, Rambo atleti diye kolsuz atlet satılmaktadır!

Ben ise ilk filmdeki bezgin halini severim. "Unumu eledim eleğimi astım, bi ..ttirin gidin başımdan" hallerini severim. Devam filmlerinde ise sevdiğim tek bir sahne vardır. O da 2. filmin en başında, uçaktan atlarken paraşütünün takıldığı sahnedir. İnsan olduğunu hatırlamak isterim onun.

İlk filmde de olay budur zaten. Şerefsiz şerif durup dururken bulaşır, sokak serserisi muamelesi yapar Vietnam gazisine. John Rambo zaten kafayı kırmıştır savaşta, bela istemez o, sadece yemek yiyeceği bir yer arıyordur...  Ama işler öyle olmaz ilk kanı onlar akıtır!


Üçleme tamamlanıp Rambo efsanesi zirve yapıp bir süre geçtikten sonra bu ilk filmin farklılığı, güzelliği unutulur. Pekçoklarının aklında; "Tek kişi bütün orduyu alt edebilir mi lan? Saçmalık Rambo!"  kalır. Bizim Kara Murat misali.. Oysa bu ilk filmde kasten tek bir kişiyi bile öldürmez Rambo.

Şerif : Çok geç albay, artık onu koruyamazsınız. Kapana kısılmış durumda.
Albay Trautman :  Ben Rambo'yu korumaya gelmedim, sizi ondan korumaya çalışıyorum.

Filmin uyarlandığı romanın orjinal sonunda Rambo, Albay Trautman'ın silahından çıkan kurşunla ölür.  Ancak yapımcılar, deneme gösterimlerindeki seyircinin verdiği tepkiyi gördükten sonra, son anda bu sahneyi filmden çıkartmış ve Rambo'nun ölmediği yeni bir son çekilmiştir.


Film çekimleri sırasında Rambo'nun uçurumdan atlayıp ağaçlara takıldığı sahnenin tamamının dublörle çekilmesi planlanmıştır. Ancak Sylvester Stallone bu karardan vazgeçmiş ve bu sahnenin son bölümünde kendi oynamak istemiştir. Yönetmenin tüm karşı çıkışlarına rağmen sahne dublörsüz çekilmiş ve çekim sırasında Stallone'nin 3 kaburgası kırılmıştır. Aktörün kaburgalarının kırıldığı sahne filmde görülmektedir.

 
Film boyunca Stallone düzgün tek bir cümle kurmaz. Bir tek telsizle konuşma sahnesinde bir iki şey söyler. Tam da "bu adam da ancak bu kadar oynar" derken öyle bir final sahnesi, öyle bir oyunculuk gelir ki afallayıp kalırsınız.



"John Rambo.. Annesi kızılderili babası Alman. İyi bir karışım..."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

FELİPE MELO RÖPORTAJI

Djiehoua: Futbol Canavarı

HAYATIMIN FİLMLERİ #41.Ip Man#

HAYATIMIN FİLMLERİ #46.The Pianist#

Şampiyonlar Ligi 3.torba aşkına

Transferdeki akıl durgunluğunun son adımı: Engin Baytar

HAYATIMIN FİLMLERİ #30.Rain Man#

35'lik Cris ve Cruzeiro 2003

HAYATIMIN FİLMLERİ #31.Old Boy#

SPOR TARİHİNİN EN BÜYÜK 10 AYARI